Eftermiddagstur och bad

Igår tog jag mig ut till stallet med idén om att ta med mig en pålle ut i skogen på en härlig runda.
Så blev det också, ända grejen var att jag fick låna den tjockaste pållen på hela stället, det var som att sitta på en tunna! Men det var trevligt ändå, trots alla jefla mygg! Jag tror seriöst att jag drog på mig typ 15 myggbett på den timmen vi var ute och strosade i skogen... Inte kul!
En lite konstig sak jag tänkte på när jag satt där i min ensamhet var det här:
Visst kan man äta granskott? Det där ljusgröna längst ut på grenare som ska bli nya grenar?
Visst smakar det lite som harsyra? Eller?
Och helt plötsligt hittar jag mig själv, ute i skogen tuggandes på tre sånna jefla skott och inser att det faktiskt smakar lite som harsyra. Nästa tanke som slog mig var "varför tuggar jag gran?!?!?!?!?!?!?!" "Det är fan inte okej!"...

Jaja, trevligt var det i alla fall =)

Sen när jag kom hem och skulle släppa ut Njotr i soffan så insåg jag att han har tuggat sönder hela soffan och börjat dra ur stoppningen i en av kuddarna för att bygga nåt jefla bo där bak, inte okej!
Jag insåg då att han luktade lite illa, det brukar han ju iofs göra men nu var det värre än vanligt.
Så jag bestämde mig för att bada honom, det är inte det roligaste han vet kan man säga... Han mer hatar det, om man ska vara ärlig. Men jag gillar det, för han ser så sjukt ynklig ut plus att han blir så gosig när han ska torka eftersom han blir kall så lämnar han inte ens knä så länge han är minsta lilla blöt...
Såhär ser min tjockis ut när han är blöt, väldigt roligt!

Missnöjd tjockis!

Det var min tisdagseftermiddag, mycket trevligt om jag får säga det själv!

// Lusen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0