Banar väg för ny allergi

Dagens händelser såhär långt: jag försov, kastade mig till skolan för att inse att jag var först i klassen, tittade på nya avsnittet av Syskonen (och läste lite Riket sal)... Nu kommer vi till det vi ska prata om idag, nämligen allergier...

Jag tror att jag har utvecklat en ny allergi, MOT SIFFROR! Första lektionen idag var självklart företagseknomi, hur tänker dom när dom lägger en ekonomilektion först på måndag morgon?!
Jag inser då att jag gjort allt jag ska (för ovanlighetens skull) och får då börja på den nya uppgiften, Bokslut 2... Jag öppnar då boken och mina ögon börjar då klia frenetiskt, jag inser då att det är alla siffrors fel. Jag har helt enkelt utvecklat en allergi mot siffror, tror ni det räcker som förklaring till att jag inte förstår varken ekonomi eller matte?

En sak till, varför ger man en bok namnet Problembok? Är inte det fruktansvärt korkat? Vem vill öppna en bok när man insett redan innan att den kommer att ge en problem? Vilken frisk människa vill öppna den boken?

Det var bara det jag hade att säga idag... Ska gå hem och lägga mig i soffan och hoppas att bakfyllan från i lördags släpper snart... Tror seriöst att jag håller på att bli magsjuk... ÖÖÖEE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0