Barndomen kommer tillbaka

Jag kände bara att jag var tvungen att berätta detta hemska som hände mig idag.
Imorse gick jag till skolan för att se om jag kunde få nåt gjort (det kunde jag inte) så jag bestämde mig då istället för att lyssna på lite gammal podd-radio,rättare sagt, gamla pang prego-avsnitt. Och när jag sitter här, inget ont anande och låtsas skriva om svenska dialekter och lyssnar på när josefinito pratar om gammal tv så nämner de helt plötsligt det gamla barn programmet Joelbitar, jag reagerar inte först utan bara lyssnar vidare och när de har pratat om det här en stund så börjar jag fundera. Men det där namnet känner jag igen, tänker jag och går då in på youtube för att se om jag kan få mig själv att minnas lite mer.
Jag söker då på Joelbitar och hittar självklar en rad klipp (för allt ligger på youtube)...
Det som hände när jag startar ett av de här klippen är att hela min barndom liksom passerar framför ögonen på mig och jag fylls av en obehaglig känsla och inser då att jag under ca 10 år har försökt för allt i världen att förtränga denna oerhört psykopatiska tv-serie.
För er som inte kommer ihåg Joelbitar kan jag då säga såhär, DET ÄR FÖR ATT NI OCKSÅ HAR FÖRTRÄNGT DET! Och det är säkert för ert eget bästa. Programmet handlar om Joel som är typ 5 år kanske, och har downs syndrom (det gick som en del av björnes magasin på 80-talet, men har som alla andra barnprogram kommit tillbaka i omgångar) och det ända som händer i programmet är att man får följa med Joel i hans vardagliga liv, VILKEN FRISK 6-ÅRING VILL SE DET?!
Det händer absolut ingenting i hela programserien, den är bara tråkig... Det jag också minns är att det gick precis innan nåt annat började som man jätte gärna ville se och då var tvungen att se det här också...
Man brukar ju säga att det inte görs några bra barnprogram idag, att de som gjordes förr var mycket bättre... Till er säger jag: HAR NI SETT JOELBITAR?!...

Här är ett klipp för er som vill minnas detta, för er egen psykiska hälsa så råder jag er att inte titta på det!
http://www.youtube.com/watch?v=bWg4Agb8l0s

Programmet inleds med en lika psykopatisk sång, "kommer du ihåg hur det var förra sommarn?kommer du ihåg alla saker vi gjorde?... o.s.v."

Detta var då dagens spaning... Känns som en sådär bra spaning måste säga...
Jag har förresten kommit på vad jag ska ha för projektarbete nästa år =)

// So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0