Efterfest!

Jag måste bara berätta eller iaf skriva ner vad som verkligen hände i lördags.
Först och främst så hade vi föreställning som gick fruktansvärt bra om jag får säga det själv.
Innan föreställningen så kom det två stora lådor som absolut inte fick öppnas förrän efter föreställningen.
Allt vi visste var att det var någon efterfest inplanerad men ingen visste vad då det var någon av Frittes gamla kompisar som  hade ordnat det.
Efter föreställningen dras paketen upp på scenen och öppnas.
I dem låg kläder och peruker á la 1700-tal och inom 5 minuter var hela ensambeln ombytt och satt och drack champange.
När även jag och Mats (efter en del övertalning) också var ombytta så går vi ut och möts av en man, också han uppklädd i samma stil, som leder oss dit vi ska. På vägen så går vi igenom en liten gränd, i gränden står en man gömd i skuggan som kommer fram och frågar om vi vill ha hotshots, vilket vi självklart vill så han plockar fram allt och börjar tillreda dem samtidigt som han läser en fantastisk dikt.
Efter det så går vi vidare mot ett litet café/bageri på kungsgatan som heter just Kungsgatan.
Där får vi reda på att vi ska bjudas på tre-rätters middag.
När vi har ätit förrätt så berättas det att det är dags för dans så vi går ut i allén där högatalre är uppstälda som spela en wienervals.
Dock så kan ingen dansa vals (allra minst jag), men det dansas ändå...
Jag fick dansa med både Jeppe och Peps =D (och Ankan, ytterst kort eftersom han "var lite snurrig efter snapsen".
Sen kom självklart någon som tyckte att vi störde och stängde av musiken, så det var slutdansat.
När vi gick in igen så fick vi varm- och efterrätt som var helt fantastiska. Samtalet fortsatte och till slut blev det rom och choklad i salongen, mellan där så somnade fritte och magnus i salongen (därav valet av lokal till eftermaten-konversation).
Efter en stund så började vi plocka ihop oss och aftonen var över.

Jag inser att jag inte alls har gjort kvällen rättvisa genom detta, men jag tror inte att det går att sätta ord på hur fantastiskt det var att få vara med.

Tack alla inblandade =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0